Vítejte v rubrice Recenze, diskuse, názory!

Karel Černoch

Rubrika Recenze, diskuse, názory je určená pro vás, čtenáře našeho blogu Šicí-stroj.cz a zákazníky našich internetových obchodů OK-obchod.cz a Ráj-šití.cz. V této rubrice můžete zveřejňovat vlastní příspěvky, názory a recenze ze světa šití a šicích strojů.

Chcete se s ostatními podělit o Vaše zkušenosti s šitím či konkrétním šicím strojem? Potom zde je nejlepší místo, kde tak můžete učinit. Neváhejte a pište vlastní recenze a popisujte využití různých funkcí, které šicí stroje nabízejí.

V této rubrice můžete také diskutovat, vyměňovat si názory a navazovat nové odborné vztahy.

Těšíme se na Vaše příspěvky.

Váš

OK business, s.r.o.

788 Comments

  1. KatarinaOdpovědět
    13. 3. 2017 at 16.03

    Dakujem velmi pekne. A teda rozdiel medzi 6122 a 6152 je len v pocte sicich programov/stehov? Snazila som sa najst na internete vyobrazenie stehov, pri oboch strojoch, ale nie je to na fotografiach velmi citatelne. Este som v jednej recenzii vycitala, ze zetina 2312 sa vyraba na rovnakom principe, akurat som nenasla ci ma vrchne podavanie.

  2. 14. 3. 2017 at 11.55

    Dobrý den, už nějakou dobu koukám po coverlocku, ale nemohu se rozhodnout. Potřebuji stroj na občasné domácí šití, max. několik hodin týdně. Líbí se mi coverlock Success (Babylock) C4, který má i rozumnou cenu. Jaký je Váš názor na něj? Děkuji.

  3. 14. 3. 2017 at 11.59

    A ještě si dovolím jednu otázku. Na běžné šití mám stroj Brother NV 35. Jsem s ním docela spokojená, ale bohužel neprošije džínovinu a mám problém s ním šít i jemné materiály (např. hedvábí). Protože ráda šiju na sebe i na rodinu, chtěla bych pořádný stroj, který by si poradil se všemi materiály, a proto uvažuji o jeho výměně. Potřebuji hlavně rovný steh, cik cak a několik typů knoflíkových dírek, k tomu patky na zipy a knoflíkové dírky, případně možnost šití dvojjehlou. Jaký stroj byste mi doporučili v cenové hladině do cca 15-16.000 Kč? Děkuji moc.

    • Dana PitrováOdpovědět
      15. 3. 2017 at 8.25

      Dobrý den Majko,
      nejprve k Vašemu prvnímu dotazu, který se týká coverlocku – oficiální dovozce coverlocku značky Success C4 ukončil dovoz těchto strojů do naší republiky. Doporučit Vám mohu kvalitativně i cenově srovnatelný coverlock Marrylock MK 4055 http://www.raj-siti.cz/coverlock-merrylock-mk-4055/d-70943/. Tento coverlock je se stejnými funkcemi a druhy stehů jako Vámi zmiňovaný Success C4. Ke coverlocku Merrylock MK 4055 máte velké množství dokoupitelného příslušenství, to je velký výběr patek a dokoupit se dá i rozšiřující stolek pracovní plochy vlevo od jehly, což vidím jako velkou výhodu při šití větších kousků oděvů.

      Co se týče druhého dotazu na šicí stroj, šicí stroj se silným motorem, velkým výběrem dekorativních stehů i automatických knoflíkových dírek, který Vám zvládne, jak lehké, tak i silné materiály, např. riflovinu, tak tady bych se přikláněla k šicímu stroji Juki G 120 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-juki-hzl-g-120/d-71132/ jedná se o silný a moderní elektronický šicí stroj s kvalitním zpracováním. Hlavním důvodem je blokové podávání, což je průmyslové podávání látky, které zajišťuje rovnoměrné podávání ať již tenkých, tak silných látek ve více vrstvách. To jiné značky v uvedené cenové hladině nemají. Stroj má tlačítko START/STOP šití bez pedálu, polohování jehly, regulaci rychlosti šití přímo na stroji a kvalitní osvětlení pracovní plochy. Má paměť pro ukládání vzorů a dokonce vyšívání písmen a číslic. Ve výbavě stroje jsou 4 patky, patku na všívání zipů lze ke stroji dokoupit http://www.raj-siti.cz/zipova-patka-juki-rada-f-g-dx/d-70660/, nebo patku na skrytý zip http://www.raj-siti.cz/patka-na-skryty-zip-juki-rada-f-g-dx/d-70644/ . Doporučila bych Vám jej co do síly a kvality stroje. Dekorativní stehy a abeceda jsou bonus k tomuto šicímu stroji :-).

      • ZuzanaOdpovědět
        18. 4. 2017 at 17.47

        Dobrý den, omlouvam se, ze vstupuju zrovna do této konverzace, ale ńejak jsem se nedopidila, jak se sem vetrit samostatne. No kazdopadne mam dotaz. Moje maminka bude slavit 60 let. Jeji rodice byli krejci a měli doma skrinkove stroje. Maminka je sice svadlena, ale leeeeeta nesila. Ikdyz vi jak jak se stroj pouziva, tak stejne je dnes mnoho jinych, ve kterých se nevyzna. Proto bych ji rada koupila stroj, teda spise formou poukazu, na který by zvaladla zakratit kalhoty, ryfle, ty dirky na knoflíky a bezne siti i pevnějších latek. Potrebuji aby tam bylo i osvetleni a popřípadě by se dalo casem doukoupit i nejakoe prislusenstvi jako např. bocni pultik ńa vetsi latky. Mame v rodine několik vnoucat, tak i nejake to siti poĺstarku, ci sukni. Ruzne opravy, za které by se nemuselo platit jinde. Ja jako dcera mamince budu davat 2500,- na voucher a ona by si něco pak dolatila. Jaky by mohl byt vhodny troj pro takove siti? Do ceny cca 6000,-? co by se dal koupit i nekde v dostupnem elektru?? Dekuji Zuzana

        • Dana PitrováOdpovědět
          19. 4. 2017 at 11.39

          Dobrý den paní Zuzano,
          to je krásné, že chcete maminku takto potěšit :-).
          Píšete hlavně o pevnějších materiálech, z toho důvodu doporučuji šicí stroj se silnějším motorem. Vzhledem k cenové kategorii doporučuji stroj spíše mechanický. S pořízením voucheru i s nákupem, bych se raději obrátila na nějakou specializovanou prodejnu či eshop. Důležité je zjistit si informace, jak je to s případným jak záručním, tak i pozáručním servisem a celkově se službami k zákazníkům. Tak teď k výběru stroje. K šicím strojům v kategorii do 6 000,- se bohužel přídavné stolky rozšiřující pracovní plochu od jehly doleva nevyrábí.
          Jak už jsem říkala, volila bych spíše stroj mechanický, s jednoduchým ovládáním a silnějším motorem. V tomto směru mohu doporučit šicí stroje značky Lucznik http://www.raj-siti.cz/sici-stroje-lucznik/cz/c-912/ . Jsou to kvalitní šicí stroje s celokovovou vnitřní kostrou a velkým množstvím kovových součástek v šicím mechanismu. S těmito stroji si můžete troufnout, samozřejmě s použitím správných jehel, i na občasné šití rifloviny (krácení délky, výměna zipu). Osobně mohu doporučit konkrétní model a to model Lucznik 2005 Amelia II http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-lucznik-2005-amelia-ii/d-71186/. Má nastavitelnou délku i šířku stehu, nastavitelný přítlak patky a poloautomatický navlékač jehly. Je vybaven stehy základními (rovné a klikaté), strečovými, overlockovými i dekorativními. Vyšívá prádlovou dírku ve čtyřech krocích. Je to stroj, který se v domácnosti vždycky hodí a nikdy Vás nezklame. V takové výbavě a kvalitě a uvedené ceně stroj nenajdeme. Design modelu je nadčasový a může se tak stát pro maminku skvělým pomocníkem.
          Dalším strojem v podobné cenové kategorii mohu doporučit šicí stroj Bobbin Lizard 4228 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-bobbin-lizard-4228/d-69802/. Opět mechanický šicí stroj s robustní konstrukcí, stehy základními (rovné a klikaté), strečové, overlockové i dekorativní a prádlovou knoflíkovou dírku vyšívá v jednom kroku. Stroj má plynule nastavitelnou délku i šířku stehu a je vybaven automatickým navlékačem jehly.
          Pokud je pořízení rozšiřujícího stolečku podmínka, tak v tom případě doporučuji šicí stroj Janome 415 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-janome-415/d-69092/. Opět mechanický šicí stroj se všemi stehy jako předchozí dva šicí stroje a čtyř krokovou knoflíkovou prádlovou dírkou. Za tento stroj si budete muset ale už trošku připlatit. Nicméně se dá ke stroji dokoupit i přídavný stolek.
          Bude dobré ujasnit si priority a podle nich potom vybírat :-).
          Jestliže chcete kvalitního dodavatele, neváhejte se obrátit na největšího specialistu na šicí stroje v ČR na Ráj šití http://www.raj-siti.cz/

  4. 14. 3. 2017 at 15.38

    Dobrý den,
    Jsem mírně pokročilá uživatelka staršího šicího stroje a protože mě to baví, chci investovat do nového stroje. Šiji převážně pro dítě z úpletu, ale i několika vrstev softshellu, kde můj stroj už nestačí. Vybírám tedy podle výkonu a mám vyhlídnutý Lucznik 2090 Patrici a Bernette Sublime Milan 7. Prosím o radu, jestli se ubírám správným směrem, případně doporučení jiného stroje.
    Děkuji
    Eva

    • Dana PitrováOdpovědět
      15. 3. 2017 at 12.57

      Dobrý den paní Evo,
      určitě se ubíráte správným směrem :-).Jestliže chcete šít i několik vrstev softchellu, je síla motoru určitě důležitá. Oba dva Vámi jmenované stroje mají silný motor 70 W. Na problémové materiály, ale i jemné a úplety, mohu ještě doporučit šicí stroj Gritzner Tipmatic 6122 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-gritzner-tipmatic-6122/d-69980/ . Je to nejsilnější stroj z domácích šicích strojů, který je navíc osazený průmyslovým chapačem a má zabudovaný systém horního podávání. Tento systém pomáhá v rovnoměrném podávání jak tenkých, tak i silných materiálů i shora a zajišťuje tak dokonalé šití. Tenký materiál se neřasí a silný materiál se pod patkou nezadrhává. Tento stroj také jistě stojí za zvážení.

      • 20. 3. 2017 at 9.25

        Dobrý den,
        velice děkuji za doporučení. Celou dobu přemýšlím na Vámi doporučeným strojem, kdy mě opravdu láká výkon, avšak upřednostním stroj s více funkcemi na ozdobné stehy a automatickou knoflíkovou dírku (nejde mi o abecedu). Zaujal mne Váš názor na předchozí dotaz, kdy doporučujete stroj JUKI G120, který porovnávám s Pfaff Ambition 1.0. Jsem si jistá, že se pro jeden z těchto strojů nakonec rozhodnu, ráda bych však slyšela Váš názor.
        Velice děkuji za ochotu a pomoc.

        • Dana PitrováOdpovědět
          20. 3. 2017 at 17.04

          Dobrý den paní Evo,
          stroj Juki G 120 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-juki-hzl-g-120/d-71132/ je samozřejmě výborná volba, jen v předchozí komunikaci jsem se Vám snažila doporučit stroje v přibližně stejné cenové kategorii, v jaké jste měla stroje vyhlídnuté. Jsem schopna Vám doporučit jakýkoli stroj, pokud mám danou cenovou relaci, doporučím Vám z ní vždy ten nejvhodnější.
          Stroj značky Pfaff bych v současné době nevolila. A to z důvodu špatného zásobování. Jak se již psalo v předešlých dotazech, firma Pfaff zrušila svoje zastoupení pro Českou republiku u nás a zásobování je teď pro celou střední Evropu přes Itálii a Polsko. Zásobování a komunikace ze strany dodavatele je velmi vlažná a vázne, proto se do budoucna bojíme, co to udělá se zásobováním příslušenství pro stroje a náhradními díly.
          Ale zpět ke stroji Juki :-). Jsou to velmi kvalitní stroje, které navíc svými rozměry jsou i příjemné, pokud se někdo věnuje např. patchworku. Mají zvětšenou pracovní plochu od jehly doprava a je tak potom komfortnější manipulace s prací pod strojem.
          Průmyslový systém podávání je téměř srovnatelný se systémem horního podávání u již zmiňovaného stroje Gritzner Tipmatic 6122.
          Jestliže se Vám zamlouvá značka Juki a je to finančně možné, volila bych potom řadu F. Je obohacena o spoustu užitečných vychytávek. Např. Juki HZL F 300 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-juki-exceed-hzl-f-300/d-70529/ , je elektronický šicí stroj, který vyšívá už i senzorové knoflíkové dírky (to znamená, že velikost dírky hlídá senzor a proto jsou všechny na jednom oděvu dokonale stejné), můžete si u knoflíkové dírky nastavit i vnitřní šířku dírky. Stroj má již zabudovaný odstřih nitě (další praktická vychytávka v minulosti možná jen u průmyslových šicích strojů) a dokonce je ke stroji dodáván pedál, na kterém si můžete funkci odstřihu navolit. Nemusíte tak mačkat tlačítko na stroji, stačí jen sešlápnout. Ke stroji dostanete ve výbavě i více patek a máte možnost dokoupit si i kolenní páku (zvedání přítlačné patky kolenem). Stroj má i regulovatelný přítlak patky.
          Když si porovnáte cenu za Juki HZL G 120 a Juki HZL F 300, není to už tak velký cenový rozdíl, ale co se týče vybavení a komfortu stroje, vyplatí se do něj investovat.

  5. 17. 3. 2017 at 9.54

    Dobrý den, moc prosím, mohl by mi někdo poradit, za jakou cenu bych mohla nabídnout k prodeji 15 let starý šicí stroj Brother Super Ace? Stroj je plně funkční, v dobrém stavu, vyčištěný a seřízený. Předem moc děkuji za jakoukoliv odpověď.
    Jana

    • Dana PitrováOdpovědět
      20. 3. 2017 at 12.32

      Dobrý den,
      bohužel netušíme, který stroj máte doma (bylo vyrobeno několik řad). Cena také se odvíjí od původní nákupní ceny, jak je stroj opotřebovaný, zda je v plné původní výbavě a včetně návodu. Potom doporučuji prohlédnout inzertní servery a porovnat cenu jakou byste za stroj chtěla s cenou jakou nabízejí ostatní prodejci za podobné šicí stroje.

  6. MartinaOdpovědět
    21. 3. 2017 at 9.34

    Dobrý den, měla bych na Vás dotaz. Řeším jedno dilema. Rozhodla jsem se po letech konečně jednou nemyslet na rozpočet a udělat si velkou radost a investici na celý život. Šijí ráda a vše možné od konfekce, přes bytové doplňky po kabelky. Občas se vrhnu i na patchworkovou deku. Rozhodují se mezi dvěma stroji : juki F 500 a Bernina 350 pe. Delší rameno u juki je určitě super, ale doteď jsem zvládala proquiltovat i velkou deku na malém stroji. Na druhou stranu renomé značky Bernina je výrazné. DĚKUJI za Váš názor.

    • Dana PitrováOdpovědět
      21. 3. 2017 at 14.16

      Dobrý den paní Martino,
      Vaše volba je určitě správná. Také bych si vybírala na Vašem místě ze zmíněných značek. Já osobně bych si pořídila Juki HZL DX 7 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-juki-hzl-dx-7/d-71083/ . Má velkou pracovní plochu od jehly doprava, přizpůsobena na šití patchworku. Je v plné výbavě (přídavný stoleček, kolenní páka, programovatelný nožní spouštěč a variabilní stehovou desku.
      Nicméně jestliže se chcete věnovat i šití kabelek, jak uvádíte, potom je Bernina 350 PE http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-bernina-350-pe/d-70286/ rovněž skvělou volbou. Jsou to mimořádně kvalitní robustní šicí stroje, které Vám svojí kvalitou zpříjemní každou práci.
      Já bych osobně pro sebe volila Juki HZL DX 7, ale pokud bychom se měli rozhodnout mezi Juki F 500 (nebo Juki F 600, která se v současné době nabízí místo Juki F 500) a Bernina 350 PE, potom bychom vybrali Berninu 350 PE. Ať už se rozhodnete jakkoliv, ani v jednom případě neuděláte chybu.

      • MartinaOdpovědět
        22. 3. 2017 at 18.57

        Dobrý den, děkuji za odpověď. Určitě půjdu nakonec do Berniny, upřímně tahle značka byla vždycky mým tajným snem. A nakonec to vypadá, že mi doma možná projde i model vyšší řady 530, takže místa pod ramenem bude více a i výkon stroje bude více než slušný.

  7. MichaelaOdpovědět
    27. 3. 2017 at 17.18

    Dobrý den, chtěla bych vás požádat o radu. Chci si pořídit overlock a rozhoduji se mezi Janome 990 D, Toyota SL 3487, Bernina Bernette 610 D. Důležitý je pro mě rozsah, co se týče šití různých typů materiálů (aby zvládl jemné materiály př. šifon, satén, elastické úplety, ale hlavně TUŽŠÍ MATERIÁLY jako denim nebo kepr). Předpokládám, že nejvíce na něm budu šít právě úplety nebo pevnější materiály. Sama se přikláním k Toyotě, ale mám obavy z náročnosti obsluhy/údržby a také skromného příslušenství. Také by mě zajímalo porovnání, co se týče schopnosti strojů prošít více vrstev tužšího materiálu. Předem děkuji za názor, případně doporučení jiného vhodného typu overlocku

    • Dana PitrováOdpovědět
      28. 3. 2017 at 13.05

      Dobrý den paní Michaelo,
      nejprve od Vás potřebujeme informaci v kolika vrstvách a kolik hodin denně budete šít, abychom byli schopni Vám doporučit ten nejvhodnější stroj.

      • MichaelaOdpovědět
        28. 3. 2017 at 18.18

        Jde o zakázkové šití, se zatížením to nebude tak divoké, spíše příležitostné, než každodenní (řekněme v průměru 4hod. týdně?, někdy leží týden ladem a pak běží střídavě se šicím strojem vpodstatě celý den). Co se týče vrstev, tak 4 určitě, někdy se jich v určitém místě sejde i 6.

        • Marie NovotnáOdpovědět
          31. 3. 2017 at 12.24

          Dobrý den,
          omlouváme se za pozdní odpověď, ale ještě jsme to raději konzultovali s autorizovanými servisy dovozců a dalšími odborníky. Bohužel nám potvrdili náš názor. Vámi vybrané stroje nezvládnou šití rifloviny v uvedených 4 – 6 vrstvách. Bohužel je nezvládnou ani jiné dražší overlocky pro domácnost. Jediné, co by stálo za zvážení je Babylock Imagine – nejsilnější overlock na trhu (135 W příkon motoru) – ale je otázka, jak dlouho to vydrží. http://www.raj-siti.cz/overlock-baby-lock-imagine-ble-1-at/d-69773/. Ten zvládá bez problémů různé materiály od tenkých po silné, navíc má aut. napětí nití a přizpůsobí steh! Ale s klidným srdcem doporučíme šít 4 vrstvy rifloviny.
          Overlocky pro domácnost jsou vhodné pro běžné domácí šití a běžné materiály, ale především jsou konstruované na šité úpletů. Rifle se nevyrábí na průmyslových šicích strojích, ale speciálních průmyslových šicích strojích. 6 vrstev rifloviny můžete šít opakovaně jen na průmyslovém overlocku (pokud si nechcete stroj zničit), ale ten Vám zase nesplní Váš požadavek na šití i lehkých materiálů jako je šifon a satén a úpletů. Průmyslové stroje jsou jednoúčelové buď na tenké nebo střední nebo silné materiály. Litujeme, že nemůžeme podat lepší zprávu. Pokud Vám bude někdo jiný tvrdit něco jiného, tak Vám neříká pravdu a jde mu o okamžitý prodej, ale pak se Vám nebude hlásit k řešení problémů. Vzpomenete na nás. Proto by bylo ideální si koupit např. některý overlock pro domácnost – kterýkoliv z Vámi uvedených na tenké a střední materiály a nějaký starší průmyslový na ty refle a kepr.

          • Michaela
            31. 3. 2017 at 18.45

            Děkuji za odpověď, myslela jsem si, že toho chci moc :D už jsem nad tím uvažovala, že pokud se do budoucna budu šití věnovat více, bude průmyslový stroj nezbytností. Dám tedy na Vaši radu a zatím se spokojím s některým pro domácí šití.

  8. BlankaOdpovědět
    30. 3. 2017 at 20.45

    Dobrý den,
    prosím o radu. Mám stroj Janome a ráda bych si také pořídila overlock na šití tanečních kostýmů. Jedná se o šití plavkovin a jiných elastických materiálů jen v malém množství . Vybírám mezi Brother M1034D, JANOME 990D, Juki MO – 50 e nebo by byl dostačující i Lucznik 720 D-4 ? Nikdy jsem overlock nepoužívala, tak nevím, zda stačí overlock s dodávaným příslušenstvím nebo je nutné dokoupit nějaké patky. Jaký z těchto strojů byste mi dopiručili ? Děkuji

    • Marie NovotnáOdpovědět
      31. 3. 2017 at 12.30

      Dobrý den,
      pro šití tanečních kostýmů, plavkoviny a podobných elastických materiálů je nejvhodnější overlock Babylock Imagine
      http://www.raj-siti.cz/overlock-baby-lock-imagine-ble-1-at/d-69773/. Důvodů je řada – jako např. automatické napětí nití (stroj vůbec nemá napínače, takže odpadá složité seřizování napětí nití), dále navlékání smyčkovačů vzduchem (takže odpadá složité navlékání za pomocí pinzety a lupy), ale také kolmá jehla! Overlocky mají běžně šikmou jehlu a to je důvod, proč mají občas problémy s prošitím problémových materiálů, o kterých hovoříme. Díky kolmé jehle stroj Babylock bezproblémově zvládá prošití plavkoviny atp. Zvažte, zda dáte penízky dohromady, třeba přispěje rodina atp. Pokud by to opravdu nebylo možné, tak abychom se nejvíce přiblížili Vaší cenové představe, potom bychom volili model Juki MO 654: http://www.raj-siti.cz/overlock-juki-mo-654-de/d-70532/. Kvalitní a bezproblémový overlock.

  9. BlankaOdpovědět
    4. 4. 2017 at 16.37

    Moc děkuji. Jaký mají stoje JUKI servis a jaké se do nich dávají jehly ?

  10. RoksolanaOdpovědět
    5. 4. 2017 at 8.23

    Dobrý den, hledam šici stroj na běžné šiti (sukně, šaty, kabaty), upravu džinoviny nebo šiti zaclon. Preferovala bych aby bylo v něm co nejvic kovovych časti. Teď mam jednoduchou singerovku ktera se mi pravidelně kazi. Co řekněte o těchto strojich? http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-brother-hf-37/d-71368/ a http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-janome-393/d-70488/ Nebo možna doporučite nějaký podle sveho gusta?

    • Marie NovotnáOdpovědět
      7. 4. 2017 at 13.59

      Dobrý den,
      z Vámi zmiňovaných strojů, bych se přikláněla k šicímu stroji Brother HF 37http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-brother-hf-37/d-71368/.
      Pokud bych měla vybírat podle Vašeho zadání, vybírala bych spíše šicí stroj se silným motorem (zmínila jste šití kabátů a rifloviny, ale i záclony).
      Pro všechny Vámi jmenované materiály se nejlépe hodí šicí stroj Gritzner Tipmatic 6122 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-gritzner-tipmatic-6122/d-69980/ . Je to robustní, silný, mechanický šicí stroj, který je osazený průmyslovým chapačem, má litinovou základovou desku a je vybaven zabudovaným systémem horního podávání. Ten zaručuje dokonalé podávání materiálu a zvládá tak lehce i problémové materiály jeko je riflovina, koženka či softshell. Díky hornímu podávání si dobře poradí i s lehkými materiály jako jsou záclony.

  11. ZdenkaOdpovědět
    10. 4. 2017 at 14.51

    Dobrý den,
    pročítám zde velmi zajímavé rady, a tak bych se také ráda zeptala na stroj Texi Ballerina. Jaké máte zkušenosti s tímto strojem, jak je spolehlivý, jak je hlučný, našla jsem že má motor 120w, u všech ostatních strojů je méně, má tím i vyšší výkon?
    Šiji už dlouhou dobu, pro svou potřebu oblečení a také se více zabývám patchworkem, tak bych chtěla trochu větší stroj (nyní mám Veronicu 707). Ballerina se mi líbí spoustou funkcí a hlavně cenou, ale váhám jestli je za tu cenu dostatečně kvalitní, moc informací jsem nenašla, jestli neinvestovat trochu více. Ráda bych hlavně tlačítko start/stop s regulací rychlosti, zapošívání, případně automatický odstřih, kolenní páku. Děkuji za radu.

    • Dana PitrováOdpovědět
      11. 4. 2017 at 9.01

      Dobrý den paní Zdenko,
      osobní zkušenost se strojem bohužel nemám.
      Ovšem podle dostupných informací se jedná o silný stroj s příkonem motoru 70 W (stejně jako Vaše Veronica). Domácí šicí stroje v této cenové kategorii určitě silnější motory nemají. Co je ovšem u šicího stroje Texi Ballerina http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-texi-ballerina/d-70165/ veliká výhoda, je velká pracovní plocha jak od jehly doprava 18 cm (obvykle bývá 16 cm), tak od jehly doleva s pomocí rozšiřujícího přídavného stolečku (50 x 38 cm). Jestliže se věnujete patchworku, tak může být takto velká pracovní plocha pro Vás velice komfortní. Kvalitu není lehké porovnávat… ale obvykle příliš levné věci nemají takovou životnost a kvalitu jako stroje dražší. Pokud už máte stroj Veronica 707, tak předpokládám, že chcete investovat, abyste měla lepší stroj. Proto doporučím šicí stroje Juki řady F nebo DX. Tyto stroje kupují zákaznice s Vašimi požadavky. Např. šicí stroj Juki Exceed HZL – F 400 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-juki-exceed-hzl-f-400/d-70530/ … má automatický odstřih nitě, kolenní páku… Tento stroj všechny zmíněné vychytávky má, včetně regulace rychlosti šití na těle stroje, polohování jehly, automatické zapošití. Navíc je vybaven blokovým podávání materiálu! (dokonale podává materiál a nevznikají tak při šití posuny materiálu) a šití senzorových knoflíkových dírek s možností nastavení vnitřní šířky dírky. Příkon motoru 70 W a pracovní prostor od jehly doprava je 20,5 cm. Přídavný stolek se dá ke stroji dokoupit.
      Teď na Vašem zvážení, zda budete do stroje investovat o něco víc a budete jej mít s kompletní výbavou včetně odstřihu a kolenní páky.

  12. Lenka ŠperlováOdpovědět
    12. 4. 2017 at 20.36

    Dobrý den,
    chtěla by jsem Vás poprosit o radu při koupi šicího stroje. Jsem samouk a vlastním obyčejný stroj z Lídlu. Šiji na něm patchworkové výrobky. Teď již šiji i velké patchworkové deky. Používám ho i na quilltování.
    Rozhodla jsem se nyní zainvestovat do kvalitního šicího stroje. Chtěla by jsem ho používat na patchwork, quilltování, ale aby byl kombinovaný i k vyšívání, aby jsem mohla ozdobit polštáře i deky. Nemám bohužel vůbec přehled a proto Vás prosím o radu.
    Předem moc děkuji

    • Dana PitrováOdpovědět
      13. 4. 2017 at 10.26

      Dobrý den paní Lenko,
      ráda Vám s výběrem pomohu.
      Na šití patchworku jsou nejvhodnější stroje značky Juki řady G, F a DX. Jsou to kvalitní, větší a robustnější šicí stroje se systémem průmyslového blokového podávání, což je pro šití patchworku velká výhoda. Systém průmyslového blokového podávání látky (rovnoměrně podává tenké i extra silné materiály ve více vrstvách). Tyto stroje se vyznačují velkým pracovním prostorem od jehly doprava šíře 20,5 cm (obvykle bývá 16 cm) a to nejen na šířku, ale i na výšku, což zajišťuje komfortní manipulaci právě při quiltování nebo sešívání velkých dek. Stroje jsou vybaveny i speciálními programy právě pro patchwork a quilting. Např. šicí stroj Juki HZL – DX 7 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-juki-hzl-dx-7/d-71083/ je vybavený revoluční funkcí vznášení patky. Při prošívání dek i v několika vrstvách se materiál „nehrne“, zůstává mezi prošívanými švy stále hladký.
      Co se týče vyšívání, stroje značky Juki mají spoustu dekorativních stehů, které se při patchworku hojně využívají a mohly by být dostačující. Jestliže máte na mysli samostatné vyšívání obrázků, potom doporučuji koupit samostatný vyšívací stroj. Kombinace stroje šicí a vyšívací nemají dostatečně silné motory a nemají tak velkou konstrukci stroje a prostor na šití, aby zvládly i častější prošívání patchworkových dek a šití bylo srovnatelně komfortní, jako u strojů Juki řady G, F a DX.
      Pokud i přesto preferujete kombinaci tzn. stroj šicí a vyšívací 2 v 1, doporučíme Bernette Chicago 7 http://www.raj-siti.cz/sici-a-vysivaci-stroj-bernette-chicago-7-software/d-71523/. Tato kombinace má již dostatečně silný motor.

      • Lenka ŠperlováOdpovědět
        13. 4. 2017 at 17.51

        Děkuji Vám mockrát za odpověď. Dám na Vaši radu a koupím si některý z Vámi doporučených strojů Juki.
        Přeji Vám krásný den

  13. ZuzanaOdpovědět
    27. 4. 2017 at 18.16

    Dobry den, mohla bych požádat o pomoc s výběrem KVALITNÍHO overlocku? Mam zatím vybrany Gritzner 788 a Juki MO – 654 DE. Pripadne je ještě nějaký, který doporučujete? Dekuji. ZV

    • Dana PitrováOdpovědět
      28. 4. 2017 at 15.06

      Dobrý den paní Zuzano,
      na šití zakázek bych Vám doporučila jako nejvhodnější overlock Juki MO 654 DE http://www.raj-siti.cz/overlock-juki-mo-654-de/d-70532/. Je to kvalitní stroj se silným ořezovým systémem, pořizují si jej zákaznice právě na zakázkové šití s pravidelnou zátěží a nemáme na ně žádné reklamace.

  14. ZuzanaOdpovědět
    28. 4. 2017 at 8.20

    Ještě doplním, ze chci sit male zakázky cca několikrát do týdne cca 3 hodiny. Aby bylo jasne, jak stroj vyuzivam. Mela jsem Singer a byl stale porouchany. Dekuji.

  15. SeibertováOdpovědět
    29. 4. 2017 at 7.10

    Dobrý den, koupila jsem si overlock Lusznik 630 D Superlock.
    Steh je velmi uvolněný (smyčky jsou nad krajem látky) a nejde víc utáhnout . Mám navlečenou každou jinou barvu, takže vím, že to dělá červené a hlavně oranžové kolečko napínače (kolečko napínače je na č. 9 a nit je dobře zasunutá).
    Může to být něčím jiným než kolečky napínače?

    Předem děkuji za odpověď

    Michaela Seibertová
    Plzeň

  16. TerezaOdpovědět
    4. 5. 2017 at 14.26

    Dobrý den,
    ráda bych poprosila o pomoc s výběrem stroje – mírně pokročilá, domácí šití, preference úpravy oděvů a dekorace ozdobným stehem, abecedou, lehký patchwork, 1-2x týdně, možnost se s novým strojem zdokonalit a rozšířit dovednosti, cenově kolem 10-11.000,-Kč, ale lze upravit, především kvalitní stroj. Zaujaly mne Lada H37A, Lucznik Patricie 2090 (nikde však nelze najít přehled stehů) a Lucznik Helena 2090. Zároveň jsem narazila na Texi Ballerina, ale žádné recenze nenalezla. Nasměřujete mne prosím lépe ? Děkuji moc předem, Tereza

    • Dana PitrováOdpovědět
      5. 5. 2017 at 11.00

      Dobrý den paní Terezo,
      z Vámi jmenovaných strojů bych volila Lucznik 2060 Helena http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-lucznik-2060-helena/d-70325/, jedná se o robustní šicí stroj s celokovovou vnitřní kostrou a velkým množstvím kovových součástek v šicím mechanismu. Navíc má oproti Ladě více patek v základní výbavě a více druhů stehů.

  17. 12. 5. 2017 at 10.11

    Dobrý den, mám dotaz. Mám Berninu aurora 450 s BSR patkou. Teď jsem poprvé chtěla patku použít, ale vůbec mi nefunguje. Podle návodu po připojení patky začne blikat BSR, pak mám zmáčknout tlačítko BSR a má se mi objevit nápis, že je aktivní BSR 1. To se mi ale neobjeví a vlevo pořád bliká BSR. Když zkusím šít vůbec nereaguje na hýbání látky, normálně šije jen stlačením nožního pedálu a délku stehů vůbec nehlídá. V případě, že zkouším tlačítko BSR zmáčknout ještě jednou, tak se mi objeví nápis BSR2, nicméně to nešije už vůbec. Tak nevím. Můžete mi poradit, co dělám špatně?

    • Dana PitrováOdpovědět
      15. 5. 2017 at 15.25

      Dobrý den paní Petro,
      potřebujeme nejprve upřesnit, kdy jste stroj zakoupila (zda je ještě v záruce) a u kterého prodejce.
      Následně Vám poradíme, jak postupovat.

  18. 12. 5. 2017 at 10.56

    Dobrý den,
    sháním první šicí stroj pro manželku. Parametrově mě zaujaly stroje Janome 60507 a Brother HF37. Jsou tyto stroje vhodné pro úplnou začátečnici? Který z nich případně vybrat? Pokud by existovala i levnější a srovnatelně kvalitní varianta, tak budu určitě rád za tipy. I když si stroj přeje, tak není jisté, že ji to bude bavit a nevím tedy, jestli nejsou výše zmíněné stroje zbytečné.

    • Dana PitrováOdpovědět
      15. 5. 2017 at 15.26

      Dobrý den,
      oba dva stroje jsou pro začátečníky vhodné. Jedná se o mechanické šicí stroje. Oba stroje mají horizontální rotační chapač, který je umístěný vedle stehové desky a cívka se tak do stroje lépe vkládá, obzvláště začátečníkům.
      Za zvážení by jistě stál i šicí stroj Lucznik 2005 Amelia II. http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-lucznik-2005-amelia-ii/d-71186/ . Opět se jedná o mechanický šicí stroj s intuitivním ovládáním v plnohodnotné výbavě. Má kyvný CB chapač, 36 programů včetně 4 krokové knoflíkové dírky strečových a overlockových stehů. Poměr u tohoto stroje kvalita/ cena je velmi vyrovnaný. Stroj má celokovovou vnitřní kostru a velký podíl kovových součástek v šicím mechanismu. S tímto strojem zvládnete běžné opravy oblečení pro členy domácnosti bez větších problémů (s použitím správných jehel stroj zvládne i krácení riflí a výměnu zipu), díky silnému motoru.
      Konečný výběr stroje už je jen na Vás :-).

  19. PavlínaOdpovědět
    16. 5. 2017 at 10.39

    Dobrý den, uvažuji koupi covrlocku. Nepotřebuji nic profesionálního ale na druhou stranu ani nic k nepotřebě. Nikdy jsem na něm nešila a tak uvítám jednoduchost. Děkuji za Vaše tipy.

    • Dana PitrováOdpovědět
      16. 5. 2017 at 16.32

      Dobrý den, ráda Vám s výběrem pomohu.
      Ovládání všech coverlocků funguje na stejných principech. To znamená, že všechny musíte navléknout a u všech si musíte seřídit napětí nití na různé materiály. Co je důležité si rozmyslet, je třeba to, jak často na coverlocku budete chtít šít a jaké materiály. U coverlocku je pro někoho důležitá pracovní plocha od jehly do prava a možnost dokoupitelného příslušenství (patky pro různé techniky šití a zakladače, které Vám usnadní práci).
      Pro domácí (občasné šití) Vám mohu doporučit např. coverlock Brother Cover Stitch M 2340 CV http://www.raj-siti.cz/coverlock-brother-cover-stitch-m-2340-cv/d-69203/.
      Pokud preferujete již zmíněný větší pracovní prostor od jehly doprava s možností dokoupení i rozšiřujícího stolku na pracovní prostor od jehly doleva, potom Vám mohu doporučit coverlock Janome 2000 CPX http://www.raj-siti.cz/coverlock-janome-2000-cpx/d-71206/. Má i širokou škálu dokoupitelného příslušenství za rozumné ceny.
      Pokud chcete největší komfort pro začátečníka, potom model Babylock cover BLCS 2 http://www.raj-siti.cz/coverlock-babylock-cover-blcs-2/d-69785/, který má navlékání smyčkovače vzduchem a lépe zvládá i silnější materiály nebo šití ve více vrstvách.

  20. 16. 5. 2017 at 13.27

    Dobry den,
    chcela by som si kupit svoj prvy overlock, zatial sijem na rovnostehu. Planujem sit najma uplety, teplakoviny a softshell. Rada by som, aby sa cena pohybovala okolo 300e. Momentalne zvazujem Janome 990d a Brother 2104/3034 – asi najvacsi favoriti zatial a neviem sa rozhodnut, co by bola lepsia investicia. Ci su oba jednoducho ovladatelne, jednoducho sa nevliekaju, resp. ci je v navliekani nejaky rozdiel. Diferencialny transport a diferencialny posuv je to iste? Plynule nastavovanie, orezavanie a sitie Ale pokukovala som aj po Pfaff Hobbylock 2.0, Bernina 610d, pripadne Gritzner 788, tieto sa mi zda, ze maju toho v zakladnej vybave viac, ale neviem posudit, si su kvalitou zrovnatelne s predchadzajucimi. Uz v tom bludim asi dva tyzdne a neviem sa vymotat. Vopred dakujem za odpoved. Dada

    • Dana PitrováOdpovědět
      16. 5. 2017 at 16.16

      Dobrý den,
      ráda Vám s výběrem pomohu.
      Tak nejprve k pojmům. Ano diferenciální posun a diferenciální transport jsou stejné funkce, jen je každá jinak pojmenovaná. Co se týče navlékání a ovládání stroje, v podstatě jsou všechny overlocky stejné. Navléknout musíte do všech vodičů a smyčkovačů (některé modely mají pomocné navlékače smyčkovačů). Napětí nití seřizujete buď kolečky nebo páčkami, to jsou asi zásadní rozdíly. Ovšem v kategorii domácích overlocků existuje jeden špičkový model, u kterého se smyčkovače navlékají vzduchem, jehly mají také svůj navlékač a navíc má stroj 100% automatické napětí nití. Za stroj zkrátka sednete a šijete. Odpadá Vám seřizování napětí nití, kdy si na každý materiál musíte pokaždé napětí nití znovu nastavit, aby šití bylo dokonalé. Má nejsilnější motor v kategorii domácích overlocků, takže si poradí i se softshellem. A jak se ten zázrak jmenuje? Je to overlock Baby Lock BLE 1AT Imagine http://www.raj-siti.cz/overlock-baby-lock-imagine-ble-1-at/d-69773/. Je to opravdu stroj vhodný jak pro začátečníky, tak zkušené krejčové. Komfort při šití a úspora času a nervů při navlékání a seřizování napětí opravdu za vložené investice stojí.
      Teď k Vámi vybraným modelům.
      Z Vámi jmenovaných modelů bych si pro Vaše účely šití vybrala buď Gritzner 788 http://www.raj-siti.cz/overlock-gritzner-788/d-70489/ anebo Janome 990D http://www.raj-siti.cz/overlock-janome-990-d/d-69779/.
      U overlocku Gritzner je momentálně jako dárek sada patek, která se jistě při šití originálních modelů může hodit. I značka Janome dodává ke svému overlocku sadu patek již v základní výbavě.

      Takže konečné rozhodnutí je jen na Vás. Pokud plánujete šít častěji a různé druhy materiálů, doporučuji investovat raději vyšší částku, která se Vám ale v konečném efektu stonásobně vyplatí.

  21. 3. 6. 2017 at 19.12

    Dobry den, potrebovala bych poradit, pouzivam normalni sici stroj, ale nesmirne me irituje absence hezkeho zacistovaciho stehu. Chtela bych overlock nebo coverclock s tim, ze bych stroj potrebovala pouzivat obcas i pro praci (napr. udelat obcas tricko, teplaky…), takze by vysledek mel vypadat profesionalne, nebo aspon tak, jak jsou lide zvykli pro koupi odevu Made in China:). Jenze vubec netusim, jakou znacku zvolit – Janome, Brother? Tyto dve slychavam nejcasteji, ale nevidela jsem, ze by nabizeli over i cover dohromady. Navic jaky je mezi nimi rozdil, oboji japonske, ma jeden neco, co druhy nema? Moc netouzim po stroji s milionem funkci, staci mi par, ale aby opravdu fungoval, byl kvalitni a hlavne snadno ovladatelny, i pro tupeho uzivatele jako jsem ja. Muzu poprosit o radu? Dekuju

    • Dana PitrováOdpovědět
      5. 6. 2017 at 15.20

      Dobrý den,
      mezi kombinacemi overlock/coverlock je jedna s naprosto komfortní obsluhou a to overlock/coverlock Baby Lock Desire BLE 5 http://www.raj-siti.cz/overlock-coverlock-baby-lock-desire-ble-5/d-69782/. Tato kombinace má nejjednodušší „předělávku! z overlocku na coverlock a obráceně, stačí Vám na to 4 kroky. Při funkci overlocku má tento stroj 100% automatické napětí nitě. Ke stroji zkrátka jen sednete a šijete, žádné složité seřizování napětí a upravování stehu :-). Jako jediné jsou tyto stroje vyráběné v Japonsku.
      Máte pravdu značka Janome ani značka Brother kombinaci overlock/coverlock zatím na našem trhu nemá.

  22. TerezaOdpovědět
    14. 6. 2017 at 10.32

    Dobrý den.
    Mám doma šicí stroj Janome 920, ale asi jsme si úplně nesedli. Není to v žádném případě špatný stroj, ba naopak, ale mě nevyhovuje. Uvažuji, že bych ho darovala a koupila si Lucznik Tereza. Mám ale k Janome 920 dokoupených dost patek a zajímalo by mě, zda-li tyto patky půjdou použít i s Lucznikem Tereza?
    Moc děkuji za odpověď a přeji hezký den:)

    • Dana PitrováOdpovědět
      16. 6. 2017 at 12.27

      Dobrý den,
      není úplně vhodné kombinovat patky na stroje různých značek. Každý výrobce může mít drobné odchylky v postavení jehelní tyče vůči patkám apod. a tím může dojít k poškození stroje. Proto si i každá značka vyrábí svoje vlastní příslušenství.
      Doporučovala bych stroj Janome nabídnout za zvýhodněnou cenu i s patkami a ke stroji Lucznik Tereza http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-lucznik-tereza/d-71433/ dokoupit vhodné příslušenství. Značka Lucznik má širokou a cenově dostupnou škálu dokoupitelného příslušenství. Určitě si vyberete co Vám bude vyhovovat.

  23. 11. 7. 2017 at 18.37

    Dobrý den, prosila bych o radu, vybírám svůj první stroj, dosud jsem šila na stroji po babičce, který už definitivně dosloužil. Chci stroj jen na běžné spravování oblečení, šití záclon, ubrusů a případně si chci občas ušít letní šaty, sukni nebo přešít nějaké starší oblečení. Cena do 10 tisíc korun. Preferuji mechanický stroj a chci automatické šití knoflíkové dírky. Nabídka je tak široká, že se trochu ztrácím. Mám tedy 4 favority a byla bych ráda, kdybyste mi poradili, který by byl pro mě nejvhodnější. Nemám nikde poblíž kamennou prodejnu, kde by byly všechny tyto stroje a objíždět půl republiky, abych si je prohlédla osobně, nemohu. Rozhoduji se mezi strojem Veronika 404 s ořezem látky (nevím, jestli bych zrovna tuto funkci používala, ale má velký rozsah stehů a velké příslušenství), dále se mi hodně líbí stroj Janome 419S, u něj se mi líbí, že je celokovový a má kryt v ceně. Nebo Janome 423S, mezi těmto stroji mi není moc jasný rozdíl, ten 423S má asi více možností šití a lepší vybavení, ale zase není kovový, že? Kamarádka má stroj Bobbin Lizard 4228 a je s ním moc spokojená. Takže z těchto 4 vybírám. Ještě jsem se chtěla zeptat, jaký je rozdíl ve vertikálním kyvném chapači a horizontálním a zda je to nějak podstatné pro běžného uživatele. Děkuji moc za radu.

    • Dana PitrováOdpovědět
      12. 7. 2017 at 11.14

      Dobrý den paní Jitko,
      ráda Vám s výběrem pomohu.
      Rozdíl mezi šicím strojem Janome 419S a Janome 423S je pouze v počtu stehů, jinak jsou stroje totožné. Všechny jmenované stroje jsou dodávány s krytem, jen je rozdíl s jakým. Veronica a Bobbin Lizard mají měkké kryty plastové (igelitové, lze je složit), Janome má ke stroji kryt tvrdý pevný. Stroje se od sebe dále liší počtem stehů, jak jste se dotazovala, tak i druhem chapače. Jaký je rozdíl mezi rotačním a kyvným chapačem se dočtete v následujícím článku http://www.raj-siti.cz/jak-poznam-ktery-typ-chapace-ma-muj-sici-stroj/cz/t-391/. Kyvné chapače u mechanických šicích strojů jsou v této cenové hladině o něco odolnější než rotační. Žádný stroj dnes není celokovový, všechny mají horní kryty plastové. Jde o to, aby stroj měl uvnitř kovovou kostru a maximum kovových součástek. Nejlepší poměr je u strojů Janome 419S a 423S a Bobbin Lizard 4228. Je to u nich srovnatelné.
      Na Vašem místě bych se rozhodla pro šicí stroj Bobbin Lizard 4228 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-bobbin-lizard-4228/d-69802/, je zde poměr kvalita/cena velmi vysoko a navíc jej má Vaše kamarádka, tak budete mít kam jít případně pro nějakou tu radu ;-).
      Jinak všechny Vámi jmenované modely jsou pro Vaše potřeby vhodné.

      • 12. 7. 2017 at 12.31

        Děkuji za radu, ještě jsem se chtěla zeptat, zda by bylo vhodné si k tomu Bobbinu koupit i nějaké patky navíc? Když si kliknu na Váš odkaz, tak tam k tomuto stroji žádné příslušenství nenabizite. A ještě jeden dotaz, Bobbin se prezentuje jako česká značka, ale asi se vyrábí také někde v Asii, že? Děkuji moc.

        • Dana PitrováOdpovědět
          13. 7. 2017 at 14.35

          Dobrý den paní Jitko,
          ano, máte pravdu, stejně jako ostatní značky se i značka Bobbin vyrábí v asijských zemích. Jediný rozdíl je pak v továrnách, ve kterých se vyrábějí.
          K dokoupení příslušenství. To záleží hodně na tom, čemu se chcete při šití věnovat a jaké další příslušenství budete potřebovat. V základní výbavě stroje máte patku základní (šití rovných, klikatých, overlockových, strečových, dekorativních stehů a přišívání knoflíků), zipovou patku pro všívání zipů, patku pro šití knoflíkových dírek, patku vyšívací (pro dekorativní stehy, ale i rovné, klikaté a overlockové) a patku lemovací určenou k zapravování úzkých lemů lehkých materiálů. Příslušenství Bobbin můžete vybírat v následujícím odkaze http://www.raj-siti.cz/bobbin-sici-stroje/cz/c-1108/.

  24. 14. 7. 2017 at 8.36

    Dobrý den, moc ráda bych se poradila. Uvažuji o koupi nového šicího stroje, mám asi rok starý, myslím, že moc dobrý stroj, ale bohužel nedává více vrstev, nebo hrubé látky.
    Ráda bych se pustila do šití kůže a jiných pevných látek, popřípadě hrubších vrstev látek.
    Mohli byste mi prosím poradit, který stroj by byl pro mě vhodný? Je možné koupit stroj, který zvládne i tenké a jemné věci a také zároveň hrubší? Není to podmínkou, na jemnější látky mi můj stávající stroj vyhovuje.
    Už se moc těším na Vaši odpověď
    Ivana

    • Dana PitrováOdpovědět
      17. 7. 2017 at 15.53

      Dobrý den paní Ivano,
      ráda Vám poradím. Předně si trošku ujasníme pojmy. Je kůže a kůže, na hrubé kůže je třeba už speciální stroje, většinou obuvnické. Na střední kůže je i přesto třeba stroj průmyslový, no a pro hobby šití z jemných kůží a koženek Vám mohu doporučit domácí šicí stroj Gritzner Tipmatic 1035 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-gritzner-tipmatic-1035/d-69981/ . Je to stroj se silným motorem a je osazen průmyslovým rotačním chapačem. Model Gritzner Tipmatic 6152 http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-gritzner-tipmatic-6152/d-70812/ má oproti modelu 1035 plynule nastavitelnou i šířku stehu a je vybaven více šicími programy. Stroje jsou vybaveny zabudovaným systémem horního podávání. Jsou to tedy stroje vhodné jak na šití pevných materiálů, tak lehce zvládnou ušít i nitěné poutko. Tyto stroje zvládnou i několika hodinové denní zatížení. Takže pokud se budete věnovat šití jemné kůže nebo koženky, mám pro Vás vítěze :-).

      http://www.sici-stroj.cz/wp-admin/edit-comments.php#comments-form

  25. 21. 7. 2017 at 15.36

    Dobrý den, prosím o radu. Na trhu je coverlock Lucznik, za velmi dobrou cenu. Je vlastně nejlevnější. Koupila jsem kdysi (asi před 40 lety) šicí stroj Lucznik a byla jsem s ním velmi spokojená a měla jsem ho spoustu let. Můžete mi doporučit pro domácí šití i tento Lucznik, nebo je lepší si připlatit? Děkuji předem za odpověď.
    Eva

    • Marie NovotnáOdpovědět
      24. 7. 2017 at 9.49

      Dobrý den,
      záleží na tom, zda šijete pouze pro potřeby rodiny nebo i občasné zakázky. Coverlock Lucznik je kvalitní coverlock na zakončování délek, ale nemá možnost dokoupení dalších zakladačů či lemovačů, což vyžadují některé zákaznice, které používají coverlock často tj. tzv. na zakázky. Také je třeba vzít v úvahu, že je 2 jehlový 3 nitný. Některé dražší jsou 3 jehlové 4 nitné. Pokud Vám však stačí klasický prádlový steh, kterým se zakončují trička a budete šít jen občas, tak Vám coverlock Lucznik bude vyhovovat. Pokud chcete coverlock na časté použití a s výhledem dokoupení zakladačů, potom je vhodné zakoupit vyšší model.
      Jen pro jistotu se zeptám. Už máte overlock? Uvádíte, že máte jen šicí stroj. Druhý v pořadí se dokupuje overlock a coverlock teprve jako třetí. Overlock šije jen pružné overlockové stehy, nešije rovně a nešije uprostřed látky a coverlock umí jen výhradně prádlový steh viz tyto náhledy: http://www.raj-siti.cz/typ-stehu-podle-stroje/cz/t-232/.

  26. StanislavaOdpovědět
    6. 8. 2017 at 18.48

    Dobrý den,
    potřebovala bych poradit s výběrem šicího stroje. Jde o domácí použití, jak často budu šít nejsem schopná říct, ale dejme tomu, že jen občasně. Co se látek a celkově toho, co chci šít, týká, pak jde hlavně o povlečení na postel, nějaké jednoduché střihy dětského oblečení, povlaky na polštářky (včetně přišívání zipů), našívání knoflíků, obšití látky, i pružnější materiály.. nic složitého, nic velkého zatím neplánuji. Problém je v tom, že mám velmi omezený rozpočet a to do 3tisíc. Dívala jsem se zatím po Lucznik 910 Karina, ale vůbec netuším, jestli v podobné cenové kategorii není něco i u jiné značky, třeba šicí stroje Juki. Do Singeru se mi moc jít nechce, neslyšela jsem na ně v poslední době moc chválu, co se týče strojů za menší peníze.
    Velice bych ocenila radu, protože stroj doma nemám a z různých diskusí je člověk akorát zmatený a je jasné, že cena u stroje dělá hodně, ale bohužel nemohu investovat do něčeho opravdu pořádného. Moc děkuji.

    • Dana PitrováOdpovědět
      7. 8. 2017 at 13.05

      Dobrý den paní Stanislavo,
      jak píšete, cena ovlivňuje i kvalitu stroje. Šicí stroje Lucznik mají tu výhodu, že i v levnějších variantách strojů je velké množství kovových součástek v šicím mechanismu a mají i silné motory, proto jsou vhodné i k domácím opravám. Šicí stroj Lucznik 910 Karina http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-lucznik-910-karina/d-71364/ je určitě dobrý výběr pro Vaše potřeby. Tento stroj má plynule regulovatelnou délku stehu a všechny základní programy, které se nejčastěji využívají v praxi, stehy rovné, klikaté, strečové i overlockové a čtyř krokovou knoflíkovou dírku. Druhým modelem do Vámi požadované cenové relace by mohl být šicí stroj Lucznik 419 Milena http://www.raj-siti.cz/sici-stroj-lucznik-419-milena/d-69877/. Je programově totožný jako Lucznik 910 Karina, jen v jiném designu. Navíc je u Kariny jako dárek overlocková patka.

Napsat komentář

Jméno*
Email*
www

*

Text zprávy*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>